Nanoakvarium♥

Nu har min man tagit upp ett av sina största hobbyintressen, nämligen fiskar. Idag var han iväg och köpte ett litet 20l  nanoakvarium med pump och alla tillbehör. Nu står den klar och väntar på sina invånare som kommer hem om några dagar. Lillsessan följde med sin pappa härom dagen och båda blev sugna på att köpa fiskar:-)

Invånarna kommer att bestå av två sorters vackra killifiskar och några amanoräkor som kommer hålla rent och snyggt:-)

Helt underbart vilken härlig stämning som sprider sig i hela huset bara av att se vattnet och växterna röra sig i det lilla akvariet. Ett lugn infinner sig direkt och vi som älskar akvarium och fiskar mår toppen just nu.
För flera år sedan innan vi flyttade till hus hade vi både salt och sötvattensakvarium och vi hade det största akvariet på 500l. Intresset för akvariefiskar har vi delat länge då vi båda hade egna akvarium när vi växte upp:-) Undrar om lillsessan kommer ta efter vårt intresse?:-)

Akvariet står inne i lillsessans lekrum och jag har en känsla av att hennes lilla krypin kommer bli nya centrum i vårt lilla röda hus på landet...
♥♥♥

Verkar som att katterna Varg och Teddy också kommer att gilla hemmets nya mysfaktor..




Kommentarer

Anonym sa…
Kul! Jag ska också köpa mig ett nano akvarium. På 13-15L. Det blir lagom att börja med. Och där i ska jag ha afrikanska dvärgklogrodor:)
Lycka till!!

Populära inlägg i den här bloggen

Lidl Singer Overlock billig prisvärd eller dålig?

Bygga in ovanmarkpool, Bestway Power Steel

Sy babymössa mönster