Inte min dag

Inte alla dagar går så smidigt och smärtfritt som det ibland kan låta på bloggen.
Igår till exempel så hade jag en sån där dag som man bara suckar åt.

Det hela började med att lillsessans hosta skulle kollas upp på jouren då mamma (jag alltså) var orolig. När jag hade fått tiden så skulle jag snabbt ut till hönshuset för att se till hönsen och i första boxen hittar jag en j-la rovfågel ätandes på min vackra faverolle höna. Fort som fan in i huset för att be Joakim hjälpa mig bli av med fanskapet. Mina fina faverollehöns dog på grund av rovfågel och inte räv som jag trott.....

När allt var klart traskade jag sorgsen in i huset för att göra ordning lillsessan inför läkarbesöket. Hos läkaren var ju hostan inte i fokus för jag får istället reda på att hon har dubbelsidig öroninflammation och fick utskrivet antibiotika på studs. Va? Inga tecken på öroninflammation så en aning förvirrad mamma gav sig iväg med lillsessan till apoteket. För att göra det hela till något positivt köpte vi hem mat från donken och glass från affären:-)

När lillsessan hade lagt sig på kvällen var det dags att ta tag i brödet som hade bakats under förmiddagen. Medan jag skivar upp brödet i skivor hör jag en av katterna kräkas under sängen, typiskt...men lika bra att ta det direkt så jag tar mig in under sängen och hittar nästa överaskning. Kattfan hade kräkts upp en dm lång mask med mun...... ............................................................................................................................................................................................................................. där står jag å stirrar och förstår att för att enda sättet att bli av med den är ju att dra på gummi handskarna och sätta igång. Här finns inte tid att må illa....

Efter det var över måste jag ju avmaska katterna med så in i medicinskåpet och på med jacka och handskar och koppla på den vänliga tonen mot katterna så de inte förstår vad som komma skall.. En å annan kamp senare var det gjort. Ok. då är det bara att sanera sig själv, på med kökshandskarna och ta tag i brödet....
(Kan ju säga att jag inte direkt tyckte det passade)

Men vänta lite, tänk om det ligger mask nån annanstans?????????????????
Vad gör man då, jo storstädar hela huset och bäddar om i alla sängar. Katterna sov ute den natten trots kyla. Vi har ju ett stall va, inte ett dugg synd om dem!

Just det glömde skriva att mannen var på nattjobbet så jag var ensam med:-):-)

Ok när jag städat hela övervåningen kommer jag ner till en strömlös nedervåning. Varför? Jo så här är det. När vi kommit hem från läkaren och vi ätit vår mat passade jag på att slänga in en tvätt och en omgång ren tvätt i tumlaren. Å damsugaren, mikron och de två maskinerna i källaren är ingen match made i heaven när man inte har nyeldat här ute på landet!

Ok då var det bara att hitta en ficklampa och traska ner i bäckmörkret och börja leta proppar....

En timme senare sitter jag i soffan med nystädat hem, nybakat bröd i frysen, nyavmaskade katter, en höna fattigare och tänker att vilken tur att lillsessan inte har en aning om vilken soppa som mamma trasslat in sig i....

Puh, idag är jag trött...

:-) Kram

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lidl Singer Overlock billig prisvärd eller dålig?

Bygga in ovanmarkpool, Bestway Power Steel

Sy babymössa mönster