Tuppslakt och himelsk kycklingsoppa

Idag har vi minskat flocken med 4 tuppar. Nu är flocken redo för våren och kan längta efter den i lugn och ro:-) i sommar ser jag fram emot en ny sorts kycklingar som ska kläckas hos mig. Äggen har jag beställt och nu väntar jag på en kommande surhöna som vill kläckas fram dem.
Bjuder på en bild på höna och kycklingar:-)
På de fyra tupparna fick jag två som soppan kokades av, sparade några bitar till en kycklinggryta, sparade levern till en hemmagjord leverpastej och fick kött över som ska malas ner till göra. Mycket mat blir det:-) på så sätt känns det bra att mina höns förser oss med både mat och ägg och tuppar som måste slaktas bort tas till vara på, på bästa sätt!!!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lidl Singer Overlock billig prisvärd eller dålig?

Bygga in ovanmarkpool, Bestway Power Steel

Sy babymössa mönster