Gården

Härliga härliga gård... 

Hjälp,  ser nu hur långt blogguppehåll jag haft.  Inte riktigt meningen....  Det har helt enkelt varit fullt upp med allt och vardagen flyter på allt för fort.  Finns inte massor att uppdatera er om så jag hoppar rakt in på dagens händelser;-) 

Solen har äntligen tittat fram igen efter regn,  kyla,  frostnätter och snö. I helgen har vi jobbat mycket ute i kohagen. Fårstängslet har plockats ner och rullat ihop.  Stolpar har flyttats om lite och kohagen har snyggats till. Snart kommer korna igen:-) Ägg har vi fått i stora lass och hönsen ger så vacker gula nu.  Mörk gul mot orange. Syrenbuskarna har vi också börjat röja i.  De är så gamla och vildväxta. Förra året kom det knappt blommor så vi jämnar dem med marken och låter dem växa upp på nytt igen. 

Mycket ute jobb som känns gott i hela kroppen.  Lillprinsen är med i vagnen och lillsessan njuter av att plocka blommor. Hon älskar blommor verkligen:-) 

Härliga gård:-) 






Just det,  bröd har jag hunnit med i helgen också.  Mumma,  bakade ofta när jag var hemma med lillsessan och jag har längtat efter hemmabakat. Nu kör vi igen, källarfranska nästa:-) 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lidl Singer Overlock billig prisvärd eller dålig?

Bygga in ovanmarkpool, Bestway Power Steel

Sy babymössa mönster