Gittes TygKälla

Underbara Skåne och tygdrömmar på Gittes
 
Semestern bjöd på en underbar vecka i Skåne med många härliga dagar med familjen. Två av dagarna fick jag underbar och efterlängtad egentid då jag besökte Gittes Tygkälla i Rinkaby. Ni förstår att har man blivit en sytok på riktigt så är det rena drömmen att få strosa runt i en butik som den här. I en liten by i en stuga finns där tyger i alla färger, mönster och material. Rum efter rum med vackra tyger för alla tillfällen och syprojekt. Första dagen fick jag panik och handlade inget:-) Var tvungen att hem och fundera på vad jag ville ha:-) Gången efter var jag lite lugnare och kunde handla lite tyg. Den här gången fick även jag ett efterlängtat tyg till mig med mig hem, oftast blir det till barnen:-) 
 

 
Så mycket fint att välja bland

det tog liksom aldrig slut:-)
Gittes Tygkälla
Tingelingtyg



Klänning till mamma och Lillsessan


På kvällarna fick jag lite sytid och jag njöt verkligen av de få timmarna framför symaskinen!!! Sen vi kommit hem har maskinen inte ens varit uppe:-)
 
Lillsessan fick en helcirkelkjol med matchande rosettband till håret, som hon tyckte om att snurra i den:-) Jag hann med att sy i JordgubbsLisa tyget också och den blev en Singoalla i vävt tyg. Mitt första projekt i vävt material och det kommer lätt bli fler projekt i liknande tyger. Jerseysyger är ju så stretchiga så det är mycket svårare att jobba med. Vävda tyger är bar att ställa in rak söm, högsta hastigheten på maskinen och köra så det ryker:-) Nästa projekt blir skjortor till Lillprinsen av pappas gamla skjortor som inte längre används:-) Återbruk är bara bäst:-)!!!
 


JordgubbsLisa Tyget


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lidl Singer Overlock billig prisvärd eller dålig?

Bygga in ovanmarkpool, Bestway Power Steel

Sy babymössa mönster