Varför blogga?

September 2011-2016

Det bästa jag har gjort är att börja blogga. Jag förevigar stunder, ögonblick som jag annars aldrig hade kommit ihåg. Minnen är föränderliga. Som med historier som berättas om och om igen. De ändras och berättas annorlunda för varje gång.

Bloggen bjuder in mig i de små stunderna i vardagen som annars lätt glöms bort. Jag bjuds på nytt in att känna den där känslan som jag kände just i det där ögonblicket innan allt förändrades.

Jag älskar att gå tillbaka och minnas, se bilderna och återigen få påminnas. Det är så bra att kunna slå upp det där receptet som blev så himla bra eller gå tillbaka och få lära mig av mina egna tutar på mina syprojekt.

Häng med så får ni se vad jag hittade på en septemberdag för ex, fyra år sedan. Det var ju inte alltid så här varmt som det är nu i år:-)

I september 2011 föddes KrissiesHemlisar och jag skrev mitt allra första blogginlägg som handlade om Amerikanska Chokladcupcakes:-) Mycket passande för en chokladlover...
Lillsessan var 4 månader och jag skriver mycket om planeringen inför hennes namngivningsfest:-) Älskade tjej!!

I september 2012 blåser vi såpbubblor på skötbordet för att hålla kvar en 1 åring med mycket spring i benen. Med endast två blogginlägg den månaden blir jag påminnd om en mamma som hade fullt upp med att springa efter sin dotter och inte hann blogga:-)

september 2013  blir jag medveten om hur mycket mer tillfrds jag känner mig om jag tar en rejäl paus från hushållet och ägnar mig åt min skatt. Vi tog en dag med lek och bus och lämnade allt som hade med städning hemma!! Bra Gjort!!

Jag kommer fortfarande ihåg den dagen och jag har lärt mig att prioritera rätt. Jag ska ju göra hushållet men det viktigaste är att vara med mina fina barn..Jag lovar att jag har inget minne av den där dagen då jag städade mitt hem sådär rent. Men jag minns lillsessans glädje när vi lekte!!

I september 2014 för jag kalla mig tvåbarnsmor. Lillprinsen har kommit till oss och Lillsessan har blivit storasyster. Lyckan är så stor och mina dagar helt magiska. Hemma med de bästa jag har!!

Jag påminns om vilken liten snuttebebis jag hade som ville bo hos mamma och jag påminns om hur jag kände inför Lillsessans första förskoledag:-)

I september 2015 hängde vi en förmiddag på Stellas lekland och två barn med mycket spring i benen hade så roligt tillsammans. Nu var de så stora så de kunde springa tillsammans:-)

Min underbara man hade tvålfeber och kokade de allra mjukaste tvålarna till oss här hemma. Vi njuter av dem än:-) Svamppromenader tog stor plats i vardagen.

September 2016 visade sig bli den varmaste hittills. 27 grader kl 17 på kvällen och högsommarvärme. Vi njuter av värmen, tillvaron här hemma på landet och av varndra!!!

Jo jag måste säga att jag är glad att jag kan återuppleva våra små stunder i vardagen:-)

Läs gärna om mer skatter i vardagen i Mina guldkorn





Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lidl Singer Overlock billig prisvärd eller dålig?

Bygga in ovanmarkpool, Bestway Power Steel

Sy babymössa mönster