Omplantering av plantor

 Köksträdgården 

I veckan var det dags att plantera om mina små plantor. Snart ska vi förbereda köksträdgården och jorden i våra odlingslådor. Så fort värmen är här för att stanna ska vi plantera ut de små plantorna i jorden😊

Jag vill passa på att visa upp min bag till mina verktyg som mina fina arbetskamrater gav mig i födelsedagspresent 🥰👜🌱

Odlingsbag


Mina plantor:

  • Tomater, busktomat, ampeltomat, tigerella, körsbärstomat 
  • Brysselkål
  • Gurka
  • Pumpa
  • Spökpumpa
  • Majs 
  • Jättesolros



Nu kommer omplanteringarna stå i mammas växthus i några veckor och sedan är det dags att plantera dem i odlingslådor och i odlingsäckar!

Så spännande det ska bli att följa dem när det växer till skörd🌱🥰


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lidl Singer Overlock billig prisvärd eller dålig?

Bygga in ovanmarkpool, Bestway Power Steel

Sy babymössa mönster