Kalka stallet

Nykalkat, rent, vitt

Idag fick jag tid att kalka stallet. Jag blandade släkt kalk med vatten till jag fick filmjölk konsistens på blandningen. Hönsen åkte ut ur huset och fick vara ute resten av dagen, medan jag jobbade inne i stallet. Allt städades av förra veckan så idag var det bara att pensla på kalket.

När allt hade torkat satte jag in nya pinnar, lade ut nytt spån och fyllde på med mat och vatten i automaterna.

I ena boxen fick kalkonerna och hönsen flytta in från vedhuset. De blev genast nyfikna på nya bostaden...
Det blev kalk över till utsidan på stallet som ska kalkas om så fort jag får tid igen!







Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lidl Singer Overlock billig prisvärd eller dålig?

Bygga in ovanmarkpool, Bestway Power Steel

Sy babymössa mönster