Ruvande pönor

Har tre damer som ruvar duktigt. Ser såå fram emot kycklingar:-)
Här har vi damerna:
En Faverolle dam som ruvat i över två veckor nu så det närmar sig kläckning. Hon har valt en gammal foderkrubba, vilket jag tycker verkar trångt men jag vill inte störa henne och hon verkar nöjd:-)

Här är en Leghorn dam som också har ruvat i över två veckor nu. Tydligen är foderkrubborna populära:-)

Min tredje suris är också en Faverolle dam som började ruva idag och hon kommer att tillbringa sin första natt i redet inatt:-) Hon har valt ett av redena som jag har byggt, duktig pöna!
En höna ruvar i 21 dagar. Efter vad jag har läst ska Faverolle inte vara så ruvsugna men det verkar inte gälla mina, hoppas att de sitter tiden ut och att det blir några små dunbollar i slutet på ruvningen:-)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lidl Singer Overlock billig prisvärd eller dålig?

Bygga in ovanmarkpool, Bestway Power Steel

Sy babymössa mönster