Städning i hönshuset


Idag har jag städat hönshuset vilket jag gör noga en gång i veckan. Har byggt en superbra bajsuppfångare som sitter under pinnarna så det är bara att lyfta bort nätet och plocka upp pinnarna och hälla av bajset rakt ner i komposten. Jag byter halmet i redena vid varje städning och det gamla halmet sprider jag ut över nätet. När bajset blir för tungt trillar det ner på plasten och då fastnar det inte. Som jag sa innan bara att hälla av. Efter några städningar byter jag plasten under som är en bit presenning:-) Smidigt!!!
Faverolletuppen Fabian har tröttnat på min städning och han hoppar upp på pinnen för att lägga sig för kvällen:-)

Mina fina Kochin tittar nyfiket på den nya inredningen i redena:-) Så stora och vackra höns!!
Golvhalmet byter jag lite av vid varje städning och plockar lite då det behövs..


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lidl Singer Overlock billig prisvärd eller dålig?

Bygga in ovanmarkpool, Bestway Power Steel

Sy babymössa mönster