Hönslycka ♥

Hur kom det sig då att jag blev en hönsmamma? Jo den där färdiga hönsluckan i stallet har alltid retat mina tankar om att det skulle få springa höns där inne igen...

Jag började med en resa till biblioteket och på kvällarna när Lillsessan sov läste jag hönsböcker:-) jag kom också i kontakt med några underbara hönsmänniskor via hemsidor och grupper på Facebook och sen var jag igång. Så fort jag fick en ledig stund var jag ute i stallet och snickrade sittpinnar och värpreden..

Nu har jag haft höns sen februari och jag stortrivs med mina pönor, skötseln med hönsen blir ännu mer meningsfull när Lillsessan hjälper mig sopa stallet och leta ägg:-)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lidl Singer Overlock billig prisvärd eller dålig?

Bygga in ovanmarkpool, Bestway Power Steel

Sy babymössa mönster