Kläckning i kläckare

Nu är det sååå spännande:-)

Vi är inne på dag 20 och imorgon är det kläckning, jag hoppas sååå att det kommer ut några kycklingar!! Dag 17 slutade jag vända och idag tog jag bort skenorna som äggen låg och vändes i från början. Efter dag 17 måste kycklingen stabilisera sig i ägget inför kläckningen. Nu ligger äggen på en handduk och jag tror jag springer förbi kläckaren 1 gång var 5:e minut:-) Tänk om de kommer i natt och jag missar allt.. Eller kanske kommer det finnas kycklingar i kläckaren imorgon när vi vaknar:-) Jag kommer säkert att springa ner nån gång i natt efter amningen:-) Bara för att titta lite. 
Hejja hejja hejjja......:-)

Kläckning dag 20
Kläckning dag 1

Kommentarer

Tunde sa…
Åh va spännande! Du kommer bli kycklingmamna snart! :) ;)
Krissie sa…
Jag och Lillsessan är kycklingmammor nu till två små dunbollar:-)
Krissie sa…
Jag och Lillsessan är kycklingmammor nu till två små dunbollar:-)

Populära inlägg i den här bloggen

Lidl Singer Overlock billig prisvärd eller dålig?

Bygga in ovanmarkpool, Bestway Power Steel

Sy babymössa mönster