Min dag

Min Tisdag

Tänkte bjuda på en helt vanlig dag som mig:-) Så här började det:

Vaknar 6:00 (extra tidigt idag) eftersom lillprinsen hade tid till barnläkaren i Skövde. Jag hade frågat på förskolan om jag kunde få lämna 8-13 (till frukost) istället för 9-14, för att jag skulle hinna till tiden som var kl 9. De är så snälla så det var ju helt ok:-) Upp med barnen, klä på, amma, dricka kaffe, borsta tänder, byta blöja osv med det vanliga. Lillprinsen och lillsessan är så samarbetsvilliga idag:-) (inte alla dagar).  Vi åker hemifrån 8:50 och blir självklart sena. När jag plockar ut Lillsessan, göööörstressad då jag vet (jobbar ju på förskola) att det inte är optimalt när föräldrar kommer in mitt i frukosten, ringer telefonen. Okänt och jag svarar. Hehhe barnkäkaren i telefonen meddelar att han fått förhinder och bokar om tiden till en vecka senare..... Japp.......

Inne på avdelningen kommer pedagogen med ett stort leende och ser att jag skyndat mig...
Jag förklarar att jag eg inte behöver vara här än:-) Typiskt. 
Ped:
- ingen fara, stressa ner och kör lungt.-)
Hon togs emot så bra och jag åkte därifrån så nöjd över att hon har så proffsiga och snälla pedagoger!!! 


Hemma på gården igen tog jag den här bilden (ovan) och beundrade vår vackra gård. Detta är vägen in till gården och när man kommer fram ser man Tidan och trädtopparna från träden intill vattnet!


Under tiden hade Lillprinsen somnat så gott i bak och jag passade på att kolla till hönsen. Bilden på hönsgården (ovan) visar syrenbuskarna och hönshuset som är är inrett i den gamla ladugården. Allt klätt i vackert vitt....


Fina höns, de hade värpt så fina ägg som jag kunde ta med in till köket. Nu består flocken av 5 Australorper och 2 Faveroller. 7 ägg på två dagar:-)

Väl inne igen och något kall fick Lillprinsen busa på golvet och vips ville han sitta i amningskudden och leka. Första gången han sitter ordentligt en längre stund:-) Jag med en kopp kaffe i handen njuter av stunden med Lillprinsen. Men hejåhå, vad ser jag då!!!!??????:-)


Lillprinsens tand har tittat fram:-) Äntligen!! Hejjja stora killen:-)
Den har kliat lääänge!! Snabbt sms till pappa som med tyckte det var på tiden:-) Vi leker en bra stund och sedan är det dags för grabben att sova. Mamma sätter fart i syrummet. Trosor till Lillsessan:-) Jag får sy ca 30 min när jag får lägga ner och börja med det där andra. Sätta på tvättmaskinen, börja med middagen och puréa lite potatis/palsternacka/morot till Lillprinsen. Efter en pratstund med mamma (det sker varje dag) berättar de att de kommer förbi senare, Mys:-)

Förmiddagen flyter på och vid ett hämtar vi storasyster. Vi får besök och barnen busar för fullt:-) Såå skönt med extra ögon som tittar på barnen medan jag ska, elda, laga klart middagen och vika tvätt:-) Kul sällskap jag är va:-)!!!!!!

Men med allt det gjort var ju kvällen räddad. Allt var klart när pappa kom hem vid 17:-) Då åt vi middag allihop, det prioriterar vi då vi alla är tillsammans för första gången på dagen. Då äter Lillprinsen sin middag med:-) Sen kaffe och medan Lillprinsen tog en lur bakade jag och Lillsessan en Play-Doh deg och hon lekte med degen medan jag fixade i köket. Sen sytid;-)


Trosorna blev klara och hon blev så nöjd så hon tog på sig dom direkt:-) I Min syhörna finns bilder och inspiration på mina syprojekt:-)

Sen kväll med nattning och mamma får ca 30 min innan jag går och lägger mig:-)

Hej å hå, nån mer småbarnsförälder som igen sig:-)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lidl Singer Overlock billig prisvärd eller dålig?

Bygga in ovanmarkpool, Bestway Power Steel

Sy babymössa mönster