Föräldrar

När man till slut blir som dom...

(Jag, 9 år) - mamma, varför bläddrar du alltid bakifrån när du ska läsa? Man kan ju inte läsa så!!
(Min mamma skrattar och säger att det bara är så hon gör)

Kommer på mig själv när jag bäddat ner mig i soffan igen för några minuters läsning att jag bläddrar i boken och i tidningen bakifrån. Precis som mamma! Börjar skratta lite för mig själv och minns tillbaka till den gången då jag frågade mamma om just detta💖.

Det är inte bara sättet att läsa en bok, utan så många fler exempel finns..

När mamma sitter vid symaskinen och ber mig trä nålen för hon inte ser, hon skrattar och säger att en dag kommer jag be någon annan om hjälp också, ja Lillsessan får hoppa in ibland..

När jag kör bil och ser hur jag håller ratten, jag ser pappas långa armar framför mig och inser att vi håller på samma sätt, en viss stil som bara vi har liksom...

Det är små sätt att uttrycka sig, göra saker och säga saker..

Det ser jag på min man också hur lik han är sina föräldrar på småsaker som han gör😊

Man tänker lätt när man växer upp att man ska göra saker och ting på sitt eget sätt, som tonåring är det ju lätt att tycka att det mesta som ens föräldrar gör är helt galet fel. Men sen växer man upp och i takt med att åren går så smyger de där små sakerna liksom in i vardagen. Häftigt tycker jag...

Tack älskade föräldrar, för allt ni lär oss och visar oss, även nu när vi är vuxna och har egna barn💖


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lidl Singer Overlock billig prisvärd eller dålig?

Bygga in ovanmarkpool, Bestway Power Steel

Sy babymössa mönster