Little Rosy från Ottobre 3/2015

Lillsessans klänning till skolavslutningen..

Igår satte jag saxen i ett tyg som lillsessan själv valt ut till en klänning och några timmar senare var klänningen färdig. Jag hade glömt av hur roligt det är att sy och nu kom lusten att fortsätta verkligen igång. Barnen behöver lite toppar/t-shirtar och leggings så snart ska jag fortsätta klippa mönster.

Förra året klippte jag ut mönster till flera plagg innan jag började sy, vilket gjorde att jag fick mycket mer sytt på mindre tid. Så planen är att klippa ut alla delar till några plagg först och sedan är det bara att sy ihop allt👍😊

Tyget är köpt på Hem och Hobby i Hjo och klänningen har fickor på sidorna. Ryggen har jag smockat med vit gummitråd och i fram har jag rynkat både över och under midjebandet. Till axlarna valde vi ett strechigt spetstyg för att bryta av det mönstrade lite, modellen var nöjd och ser fram emot att få använda den🌺





Så här såg det ut förra året när jag sydde alla plagg i ett svep. Läs om det här.

   

Ikväll gör vi en film om vårt recept på Fluffy Slime som vi lyckats med och som funkar varje gång, håll utkik efter det😏

Vi ses❤👀

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lidl Singer Overlock billig prisvärd eller dålig?

Bygga in ovanmarkpool, Bestway Power Steel

Sy babymössa mönster