Snickra blomlådor

 Mina blomlådor av spillvirke blev klara igår🌱

Efter en stund inomhus kallade den härliga höstluften på mig och jag bestämde mig för att snickra färdigt mina blomlådor. 

Jag ställde in kapen på en utvald längd och kapade upp 12x4 st längder av  staketribborna vi hade kvar från altanbygget. 


Jag började sedan montera dem på varandra, varannan överliggande. Allt spikades sedan ihop med dyckert och snabbt och enkelt fick jag en hemmagjord blomlåda i önskad storlek och höjd. Måste säga att jag verkligen gillar dem😉


Lådorna kommer att stå vid infarten till gården. Just nu står det två gamla blomkrukor i metall, med de har verkligen gjort sitt och nu vill jag ersätta dem med detaljer som bidrar till helhetskänslan på gården. 

Så i dessa krukor ska det planteras buxbum som står sig grön året om och bredvid dem kommer jag plantera ljung i fina höstfärger och kanske något mer...
Tips någon?

Innan jag fyller upp med jord och hönsgödsel ska jag klä lådorna med markduk som jag häftar fast från insidan. Sedan är det bara att fylla upp. Botten har jag behållit luftig mellan ribborna för att få dränering i jorden. 

Hemmasnickrade Blomlådor

Just nu leker barnen med kompisar och mannen lagar nudlar i köket så då kan den här mamman passa så att plantera lite blommor. Återkommer med slutresultatet när krukorna är på plats.

Trevlig helg allihop🐾🐾🐾


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lidl Singer Overlock billig prisvärd eller dålig?

Bygga in ovanmarkpool, Bestway Power Steel

Sy babymössa mönster