Tips för höstfint i blomlådorna

Pumpor, ljung och planteringar i mina hemmagjorda blomlådor...🍂🐾


Nu har hösten kommit på riktigt och det syns när träden avlövas och frosten lämnar vita spår i gräset på morgonen. Luften är så där härligt kall men solen värmer fortfarande när man är ute och grejjar på gården.

Idag har jag planterat i mina blomlådor som blev klara förra veckan (ni ser inlägget om det i flödet).  

Jag ville börja med något som kan stå året om i krukan och som även håller sig vintergrönt när snön kommer. Så då valde jag att köra på buxbom vilken kommer hålla sig grön och fin och med tiden kommer jag kunna forma den till ett klot, vilket jag tycker är så fint! Runtom har jag valt att plantera ljung från granngården (den i fler färger som är så fin) och från Lidéns Blommor och Handelsträdgård (den vita). Med i krukorna finns även prydnadsgräs, en silver växt (silvergirland kanske) och en pumpa som vi odlat själva i köksträdgården🎃 Den blev en härlig höstig blandning...


Ute vid vägen där vi har gårdskylten har vi den största krukan och i den har vi buxbom, prydnadsgräs, vit ljung och en grön pumpa.

När man kör in på gården har vi mina två krukor som jag senast byggde och i dem finns buxbom, vit ljung, flerfärgad ljung och en växt i silver.

Jag blev nöjd med krukorna då de följer stilen på gården och planteringarna går i vita och gröna toner vilket jag gillar.

Bjuder på lite mys med pumpor inför Halloween också, en av barnens favorit tider på året👀

Pumpor och en lykta från Rusta

Blomlådor av spillvirke


Blommor vid gårdsskylten

Buxbom och ljung




Våra egna pumpor på altantrappan

Bjuder på inlägg från andra år då hösten varit på ingång





Underbart att blicka tillbaka i tiden❤

Trevlig helg..

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lidl Singer Overlock billig prisvärd eller dålig?

Bygga in ovanmarkpool, Bestway Power Steel

Sy babymössa mönster