Ljus kalender och friends kalender

 Julstök och smått och gott inför julen🎅🌲


Så här tidigt har jag aldrig varit igång med julpynt och adventsljusstakar. Till helgen är det första advent och tidigt för mig är att ta fram lådorna ur garderoben på lördagen😂

Är alla tidiga i år? Folk jag pratar med säger att de också smygit igång tidigare i år! Det känns så! Behovet av ljus, värme, familj och mys är starkt nu❤ Längtan efter julledighet och mys är något vår familj verkligen längtar till. 

Barnen är sugna på att dekorera och ska jag vara ärlig så är jag också det😉

Så hos oss har några stjärnor och ljusstakar åkt fram i våra fönster. De lyser helt klart upp mörkret utanför!

Barnen har pysslat ljuslyktor med GLITTER (i hela huset🤯😂🥰) och de blev så fina!! Lyktorna från halloween ville vi nästan inte ta bort, så dessa ersätter dem så bra!!

       
❤    ❤    ❤    ❤    ❤    ❤    ❤    ❤    ❤    ❤    ❤

Ljuslyktor av burkar till jul

Pepparkakshusen står färdiga och sprider juldofter i hela huset. Barnen byggde varsina i år❤

Lillprinsens

Lillsessans

Jag fick inspiration av en kollega och gjorde ljuskalender i år med 24 vita kronljus, ett för varje dag fram till julafton. Det blev jag så nöjd med 🤗


Ljuskalender 


Lite adventsfint också (mer kommer) :



I år köpte vi Snäll Kalendern från Friends som ska vara fylld med goda gärningar och vi väntar allihopa spänt på första luckan☺🤗

Friends Adventskalender



Barnens pepparkakshus

Så mysigt med den här tiden på året! Nu kan snön, ljuset och kylan komma! Vi är redo!

(förutom att en av våra bilar havererat och vi bara har en så här före jul, men nu skulle vi vara 100% positiva🤭✊🤣)

Snart kommer fler tips på paketkalender och mer julpyssel för stora och små...

Vi ses!

Kommentarer

Syrran sa…
Åh jag älskar ljuskalendern, så fiffigt! �� Barnens pepparkakshus blev jättefina. Så duktiga dom är! ❤️
Syrran sa…
Åh jag älskar ljuskalendern, så fiffigt! �� Barnens pepparkakshus blev jättefina. Så duktiga dom är! ❤️
Krissie sa…
Tack snälla, och riktigt mysigt är det att få tid tillsammans 🤗

Populära inlägg i den här bloggen

Lidl Singer Overlock billig prisvärd eller dålig?

Bygga in ovanmarkpool, Bestway Power Steel

Sy babymössa mönster