Rengöra bomullbollar till filterpump

 Enkelt och snabbt

I år testar vi att tvätta bomullsbollarna till poolens filterpump. Dessa körde jag i tvättmaskinen i 60° och sedan i torktumlaren. Sedan lät jag dem torka någon dag på en handduk för att vara helt säker på att de är genomtorra innan förvaring. Vill ju inte råka ut för mögel under vintermånaderna. Tänkte även att jag kan tvätta dem någon gång under pool säsongen för att hålla dem fräscha. 


Innan jag tömde ur dem körde vi en lång backspoolning för att tvätta igenom dem lite. Sen tömde vi bara ut dem direkt i tvättmaskinen.


Jag rycker att de blev rena och fina och kommer nog funka fint när vi kör igång igen🤗💦


Vi ses😉🐕

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lidl Singer Overlock billig prisvärd eller dålig?

Bygga in ovanmarkpool, Bestway Power Steel

Sy babymössa mönster