Sy kuddar

Banankuddar till altanen

Tack IKEA för tyget, jag gillar den verkligen:-) Tyget piggar upp på något sätt:-)
Kuddarna var verkligen enkla att sy och det gick fort också, vilket är ett plus när man syr sent på kvällarna efter att barnen lagt sig...

Så hur gjorde jag:

  1. Välj ut önskat mått på kudden (jag ritade av ett gammalfodral som skulle slängas)
  2. Klipp ut och glöm inte att lägga till ca 1 cm sömsmån
  3. Lägg tygbitarna räta mot räta, nåla alla sidor
  4. Lämna en öppning för att kunna vända och stoppa in kudden i fodralet.
  5. Sy fodralet utom öppningen
  6. Klipp av överblivet tyg i alla hörn innan du vänder
  7. Vänd och snygga till i hörnen
  8. Trä i kudden i fodralet och sy ihop
  9. Färdigt
Självklart så kan man sätta i dragkedja eller sy i kardborreband, det gör man som man själv vill. Jag var lite lat och sydde ihop öppningen. Kommer ändå att tvätta kudden med fodralet om det blir fläckar..


Nu hoppas jag på fint väder imorgon så jag kan göra fint på altanen:-)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lidl Singer Overlock billig prisvärd eller dålig?

Bygga in ovanmarkpool, Bestway Power Steel

Sy babymössa mönster