Varför bloggar jag inte?

Hallååå?

Jaaa, vad svarar jag på det?

-Hinner INTE JU...

Hjälpes:-)

Har verklige fullt upp här hemma, Lillsessan är hemma från förskolan nu och det känns så viktig för mig att hon får tiden. Hon behöver mammatid, det märker jag på henne! Lillprinsen får på något sätt min tid i alla fall (även om jag är noga med att han får tiden också) och lillsessan behöver mycket just nu. Så när jag får tid över så är det Lillsessan och Lillprinsen som är i fokus. Det är viktig för mig att de blir hörda och sedda och får gör det de vill göra.Även om det handlar om de enklaste sakerna som att jag och Lillsessan bakar Play Doh eller att Lillprinsen och jag leker på golvet:-)

Tiden för mamma då? Just nu är den inte så viktig, jag får lite tid här och där ändå och då kommer jag kunna skriva några efterlängtade inlägg och hinna ikapp med mina syprojekt:-) Tiden gör mamma är ju såklart urviktig men den får inte så stor plats just nu helt enkelt:-) Man får prioritera och just nu är det full fart på mina små busfrön här hemma! Lillprinsen går med gåvagnen nu och det r ett evigt springande och plockande runt honom, med matallergier är det superviktigt att det är rent och smulfritt här hemma!!!!! Alltså en hel del av min tid går på att städa och dammsuga med:-) Puh....

Stå ut, jag finns här och som sagt några efterlängtade inlägg kommer :-)

Hur hinner ni andra mammor med era intressen och hur hittar ni er tid mitt i småbarnsbubblan:-)??

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lidl Singer Overlock billig prisvärd eller dålig?

Bygga in ovanmarkpool, Bestway Power Steel

Sy babymössa mönster