Jersey tröja med prinsessor

Lite sömnad efter läggningen 

Efter två dagars jobb är det äntligen lite ledigt igen. Nu fortsätter jag ledigheten som innebär mycket lek och tid med barnen, skridskoåkning, träffa familjen, sena kvällar, sömnad och en massa mys☺❤

Igår hann jag med en tröja till Lillsessan med ett prinsessmönster som hon önskat ett tag nu. Fick skynda mig med prinsessorna nu för nu är det spiderman som gäller. Tänkte sy en spiderman peplum till henne så fort jag får tag i mer tyg☺
Måste säga att jag verkligen älskar min nya maskin,  overlocken. Klippte, sydde ihop och fållande tröjan på under 1 tim igår,  det är lycka❤ Så roligt när det går fort!


Hon blev glad imorse och ville ha den till skolan (hon började säga skolan till förskolan när hon började där) ☺

Idag är det kaaaaalllt. 15 minus ute och mannen har redan börjat elda. Alla extra värmekällor hjälper till och med lite små förändringar hemma så håller värmen i elementen längre och huset kyls inte ner så fort. Jag har tavelhyllor från Ikea med ljus på lite överallt som ger värme och är bra att ha till strömlösa kvällar.


Ha en härlig kall vinterdag ❄

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lidl Singer Overlock billig prisvärd eller dålig?

Bygga in ovanmarkpool, Bestway Power Steel

Sy babymössa mönster