Äggfri äpplepaj och vaniljsås

Skönt dag och hunnit massor☺

Städat källare, snart byter vi ut lite lampor och el och då behöver vi liksom komma åt verktygen☺☺☺. Städat i huset och gjort fint. Lillprinsen sov igen i tre timmar och jag och Lillsessan hann baka äggfri äpplepaj och äggfri vaniljsås,  mumma!!! Lillsessan fortsätter att imponera i köket,  hon mäter och delar medan jag fixar det varma. Tillsammans går det verkligen undan. Resterna fick hönsen❤




Goa tjejen,  när jag låg sjuk på soffan väckte hon mig med blåbärssoppa i ett glas hon hade fixat.
- Här får du mamma så du kan må bättre!!
Då känns det gott i hjärtat! En annan dag när jag hämtade på förskolan förklarade pedagogen att hon hade varit en extra bra kompis den dagen och då svarade hon :
- Det är för att jag har så stort hjärta,  det säger mamma!! ☺❤ Kände mig stolt då!!

Både lillprinsen och Lillsessan mumsade av pajen. Lillprinsen har haft en underbar dag. Börjat äta som en häst igen efter sjukperioden (han har bra aptit) och sovit så bra. Resten av dagen har han lekt jättemycket och slått och petat hårt på oss och sagt Aj så nöjt☺❤ Han har kommit på att vi säger Aj om han slår och det är tydligen jättekul! Älskade unge, nu ska vi bara lära oss att inte slåss☺

Under eftermiddagen hämtade vi in en stor säng till lillsessan och hon blev så lycklig. Äntligen hade dagen kommit då hon fick sin stora säng! Hon har pratat om det i veckor nu. Så sovrummet har ändrat form igen. Stor säng till lillsessan, spjälsäng till lillprinsen och växasängen blev soffa i väntan på att lillprinsen ska bli redo,  vilket är snart. Kändes inte lönt att släpa ner den.
Mysigt blev det!




Sen var det gemensamt bad och nu har lillprinsen somnat och lillsessan väntar på sagan och sen premiären ❤❤❤


Hmmm, vad ska mamma hitta på ikväll då? ☺

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lidl Singer Overlock billig prisvärd eller dålig?

Bygga in ovanmarkpool, Bestway Power Steel

Sy babymössa mönster