Stadsparken i Jönköping och Ikea

Vill ni åka på utflykt?? 

Vad tror ni de svarade? ☺
Lördagen var bara vår,  pappa hälsade på en kompis i Skåne och vi bestämde de oss för att åka till Jönköping.

Jag pluggade på högskolan där när jag läste till förskollärare och vi var vid några tillfällen i stadsparken. Minns att det var så fint där och att det fanns fina lekplatser. Tänkte då att jag någon gång skulle ta med mina syskonbarn eller kommande barn dit☺. I helgen blev fick vi tillfälle till det,  tjohooooo ☺

Så efter frukost drog vi iväg. Så mysigt att åka med barnen,  bara vi☺. ❤

Vi åkte direkt till Ikea och tog lunch där. Lillsessan fick hjälpa till och hon skötte matlagning med alla brickor,  bra jobbat hjärtat! Vi tog sedan en sväng i affären och fick med oss lite smått och gott.

Sedan åkte vi till stadsparken och vilket paradis det var.  Många fina lekplatser och flera familjer intog lunchen vid grillplatsen, mysigt!
Lekplatsen var otroligt stor och jättefin, men det var tufft att vara själv☺☺☺. Lillsessan ville självklart upp i högsta tornet och eftersom jag hade lillebror fick hon välja några mindre "farliga" möjligheter☺Inte så roligt,  men hon fixade det!
Nästa gång får vi ta en utflykt dit med pappa och då kör vi all in☺☺☺

Nöjd mamma med två trötta barn mötte upp två mostrar hemma på eftermiddagen och sen var det mostermys❤

En perfekt lördag helt enkelt









Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lidl Singer Overlock billig prisvärd eller dålig?

Bygga in ovanmarkpool, Bestway Power Steel

Sy babymössa mönster