Läggning 1 åring

Nya sovrutiner

Då är vi där igen, lillprinsen är nu 1,5 år och har försökt klättra ur spjälsängen (med huvudet före). Här tas inga risker så förra helgen gjorde vi om spjälsängen och ena sidan togs bort så det blev en liten säng.

Nu är det ovant och lillprinsen har fått en helt ny frihet. Nu kan han gå upp när han vill..☺☺☺

Det ställer ju till det i kvälls rutinerna som ni förstår! Hur ska jag få honom att stanna kvar? ☺ Hur har ni gjort? Förslag,?

Med Lillsessan har vi varit bestämda och burit tillbaka henne varje gång. Tog några kvällar men till slut låg hon kvar och hon har alltid varit trygg och sovit bra.
Igår prövades jag verkligen och lillprinsen antog utmaningen. Först var han arg när han fick lägga sig igen,  men sen gick han själv och lade sig utan protester. Varje gång jag gick ur rummet gick han upp och när han hörde mig lade han sig. Vilken lek.... Första kvällarna efter att sängen gjordes om satt jag bredvid honom tills han somnade men jag insåg att det inte kommer funka i längden,  kvällarna blev bara längre och längre och han började leka istället för att sova.
Så nu försöker vi vänja honom vid att somna själv igen,  vilket han alltid gjort.
Sen började samma visa 4 i natt igen,  han har ju en hel våning för sig själv☺hmm.

NY plan ikväll,  välling i soffan,  läsa saga, lägga sig med lite vatten i en flaska.. Kanske en sång och sen somna,  hmmmm hejja oss...

Just det,  hittade en liten protestmarkering i hallen ☺Blev påmind om att vi hade lila tapeter innan vi tapetserade om,  haha,  vad gör man. Älskade unge❤




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lidl Singer Overlock billig prisvärd eller dålig?

Bygga in ovanmarkpool, Bestway Power Steel

Sy babymössa mönster