Klädbytardag

Rensa, slänga, organisera!! 

Snart närmar sig klädbytardagen och nu måste jag skärpa till mig med alla kläder. Jag har sparat allt som barnen äger och ägt och jag måste rensa ut. Hela dagen har jag sprungit in och ut ur garderober. Alla kläder som ska gås igenom ligger på golvet i tvättstugan. Jag ska spara en flyttkartong var med kläder till barnen, de allra finaste vi minns. Resten ska säljas och skänkas. Förra året hämtade jag hem de kläder som inte blev sålda. I år ska jag lämna kvar allt och det får de skänka vidare. En del av kläderna som inte är värt att säljas ska skänkas till andra organisationer.

Det ska bli så skönt att bli av med saker och få plats till annat. Jag har gått igenom leksaker som ska säljas för några kronor och skor och ytterkläder.

Jag har även hittat gamla lådor sen lägenheten som jag har gått igenom. Även gamla källaren har tömts ut helt och jag och mannen har under dagen fyllt ytterligare ett släp som ska köras till tippen,  yes...

Så nu ska denna mamman ner till källaren med ett glas vin i handen och sortera upp allt. Tur att syster håller mig sällskap så vi blir klara snabbt och hinner med lite tjejsnack också den här lördagskvällen ☺️☺️☺️



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lidl Singer Overlock billig prisvärd eller dålig?

Bygga in ovanmarkpool, Bestway Power Steel

Sy babymössa mönster