Blogg utan nisch

Så hur gör man om man har fler intressen i bloggvärlden och har svårt att nischa sig??

Anledningen till att jag skriver om just det här är för att jag tittar på min egen blogg och hur den ser ut. Basic är att bloggen visar flera av mina växlande intressen. Jag har tidigare skrivit om livet på landet, om småbarnslivet, sömnad, höns, smink, plantering mm.
Hehe ja en skön blandning av det mesta, vilket också visar att jag saknar en tydlig nisch. Just nu läser jag mycket om inredning med gröna plantor/växter och om hur man tar hand om de gröna växter man redan har och köper hem. (Så ni som följer har sett en hel del om just detta ämnet).


Så var landar jag i bloggvärlden utan en klar nisch?

Googlar jag på ämnet hittar jag många bloggar som tipsar om hur man kan hitta sin nisch, sitt speciella ämne som man konsekvent skriver om. Självklart underlättar det för läsare att följa en blogg inom ett ämne som presenterar information om det man vill läsa om specifikt. Man får också fler läsare och framförallt fler läsare som kommer tillbaka, vilket är viktigt! Men som skriver är det svårt att hålla sig till ett ämne.

Vilken bloggare är jag då?

Min blogg följer en röd tråd om vårt liv på landet med mina varierande intressen. Inredning och lantliv är det återkommande ämnet, men det finns även andra intressen, nya som gamla. Metabloggen handlar om flera olika ämnen och det känns som jag skulle kunna kalla mig en metabloggare. Dagboksbloggaren skriver som en dagbok om det som händer dagligen i livet och då kan det handla om flera olika ämnen. Inredningsbloggaren skriver konsekvent om inredning och sånt som berör ämnet.

Jag skulle kunna hamna någonstans mellan dessa sorter av bloggar men jag låter bli att bestämma vilken bloggtyp jag har.
Som jag skrev tidigare skriver jag om landet och det jag tycker om mest här i livet, mina guldkorn och växande intressen. I det mesta jag gör hoppas jag kunna dela med mig av tips och idéer till andra med liknande intressen och hoppas belysa lite av mina guldkorn som kan inspirera andra.
En guldkornsblogg helt enkelt❤️👨‍👩‍👧‍👦🥳🤩

Min nisch, eller bristen på det får vara mindre viktigt och fokus ligger på lusten att dela med mig till andra, att inspirera och dela glädjen i det jag gör.

Fler som har svårt att nischa sin blogg?
Skriv gärna några rader om era tankar!

Skön söndag till alla👍😉

Sminkning till vardags

Calathea White Star

Syskonmatchning

Utelek på gården

Hemmasydd klänning till lillsessan

Våra kalkoner vi fött upp

Sminkborstar





Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lidl Singer Overlock billig prisvärd eller dålig?

Bygga in ovanmarkpool, Bestway Power Steel

Sy babymössa mönster