Dekorera med gröna växter

Så här inreder jag med mina gröna växter  

Mitt intresse för gröna växter blir större och jag tycker om känslan man får när man kliver in i ett rum med många växter, rummet känns större och mer levande. Just nu blandar jag stora och små växter och grupperar dem i olika delar av rummen. Växter trivs bra tillsammans, precis som vi människor❤ 
Jag började med att inreda ett rum i taget och köper växter efter hand. Växter kostar en del och särskilt stora växter, för att inte tala om krukorna till dem, så jag tar ett rum i taget. Nu har även barnen flera stycken i deras rum och de uppskattar också dem, vilket känns extra roligt!
Tänk utanför ramen och utmana dig lite när du inreder. Placera inte endast i fönstret utan låt dem även få rota sig längre in i rummet, vid soffan,på nattduksbordet, på diskbänken, på handfatet i badrummet osv, lek lite med fantasin🌱 Om du har flera växter i hemmet fungerar många av dem även som luftrenare och de fuktar även den torra luften (särskilt bra vintertid då man naturligt höjer värmen vilket ger torrare luft inomhus). Svärmorstungan, Calathean och fredskallan är exempel på dessa växter.

Här kommer en liten del av mina växter i hemmet

I vardagsrummet bredvid soffan står en blandad grupp växter


Yucca Palm och Vit orkidé med miniväxthus
Blandade miniväxter
På tv bänken står en samling växter på en bricka


Sansivera, Svärmorstunga
Dracena, Lucky Bamboo
Syngonium
I köket har jag en blandning gröna växter. Kryddor, tropiska växter som gillar hög luftfuktighet och olika typer av monstera (en favorit just nu)



Basilika, Peperomia,
String of Hearts
Benjaminfikus

Liten kaffeplanta
Sansivera
Vid diskhon står en Begonia med fina färger och bredvid den en kanna som påminner om vattning, växten gör diskningen lite roligare också😏


Begonia Rex
Mina tropiska växter med luftfuktare i matsalen

Calathea av olika sorter
Bredvid kaffebryggaren

Monstera Deliciosa
Monstera Adasonii
Delar gärna med mig av fler idéer som jag samlat på mig om intresse för det finns. Kommentera gärna om vad ni vill se mer av❤

Delar bilden på den här annorlunda krukan på Hem o Hobby som jag blev sugen på att köpa😊 Vad tycker ni?



Kommentarer

Anonym sa…
Hej!
Det du har gjort jätte fint,otroligt mycket skillnad med fina växter överallt. Dessutom dem renar luften på köpet och gör mer hemtrevligt också.
Väldigt bra gjort! Med vänlig hälsning, MM
Krissie sa…
Tack så mycket fina MM ❤️ Visst känns det annorlunda med gröna växter, mitt nya intresse som jag kommer utforska mer i, kul med den här typen av inredning!!

Populära inlägg i den här bloggen

Lidl Singer Overlock billig prisvärd eller dålig?

Bygga in ovanmarkpool, Bestway Power Steel

Sy babymössa mönster