Nu kommer den kalla tiden på året!

Första eldningen när kylan kommer är underbar

Igår var det premiär för mig nu när den kalla tiden på året är här. Luften var kall och det blåste från alla håll. Vedhuset är välfyllt med torr ved som är redo för vintern. Jag älskar lukten av en brasa och ljudet av veden när den knastrar i pannan. Momentet eldning har jag absolut inget emot. Det är ganska mysigt att pulsa ut i snön, mitt i den mörka vintern och komma in i det varma brygghuset och fylla på med ved.

Nu börjar jag fundera över julen och hur underbart det kommer bli att fira den med våra små änglar. Längtar efter att köpa deras julklappar, baka lussekatter med lillsessan och pynta huset i varma fina färger med små lampor och tända ljus:-)

Yxa
Varmt
Gamla brygghuset

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lidl Singer Overlock billig prisvärd eller dålig?

Bygga in ovanmarkpool, Bestway Power Steel

Sy babymössa mönster