Efterrätt till bebisar

Lillsessan älskar sina efterrätter och hon smakar länge på dem och njuter av det goda hon får.
Hennes stora favorit utöver mosad banan, äpple och päron är hallon och banan "glass"!

Kvällen ägnades åt att göra efterrätter och jag gjorde hallon/banan glass och jag gjorde även blåbär/banan glass.

Jag mixar frysta hallon och banan (1 hel banan, halv låda frysta bär är lagom) med stavmixer och får en underbart god efterrätt som jag brukar servera henne kall.
Jag fryser allt i små klickar och jag lägger sedan allt i en påse. Sen är det bara att ta fram efter hand. Jag brukar ta fram så det tinar, men fortfarande känns kall. På så sätt får hon flera nya upplevelser. En sorts glass för bebisar:-)

Hon älskar detta och jag tror att även blåbärs efterrätten kommer bli en favorit:-)




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lidl Singer Overlock billig prisvärd eller dålig?

Bygga in ovanmarkpool, Bestway Power Steel

Sy babymössa mönster