Personliga julgranskulor, lite pyssel:-)

Fick en ide i år om att jag skulle försöka göra egna kulor till granen. Mamma har gjort det till sin gran sedan flera år tillbaka. Hon har gjort en personlig kula med namn på till alla barn, barnbarn och respektive. Mamma och pappa har egna också och totalt hänger det runt 20 personliga kulor och det är jättevackert. I år ska lillsessan få sin kula:-)

Jag kollade lite på tips och hittade ett jättefint blogginlägg om att göra egna kulor till julgranen:

http://romantiskahem.blogspot.com/2009/11/julpyssel.html

Håller på och samlar lite bilder och sen ska jag försöka hitta klistermärkspapper till skrivaren, hoppas det finns. Hittade några fina bilder på lillsessan som jag ska pröva att skriva ut i gammal stil (lite gråbrun färg) och göra en egen kula till henne. Kanske skriva hennes namn i glitter och på så sätt starta vår egen tradition med julgranskulor till alla i vår egna lilla familj.

Hittade dessa bilder hittills som jag väljer bland:

Får se hur resultatet blir, ska ut o handla im:-)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lidl Singer Overlock billig prisvärd eller dålig?

Bygga in ovanmarkpool, Bestway Power Steel

Sy babymössa mönster