Så blir jag av med babyvikten

Verkar som jag äntligen börjar bli av med babyvikten. Finns fortfarande mage kvar att jobba på men med några enkla förändringar så är jag på g:-) yes finally....

Det första och den största förändringen jag gjort var att komma till insikt om mina matvanor. När jag blev gravid så kom ju de underbara efterlängtade orden jag skulle få leva efter: nu ska du äta för två!!
Lovely!!

Sen när min lilla sessa kom skulle jag äta ordentliga mål, minst 5 ggr om dagen för att hålla igång mjölken.
Så till min första förändring: efter amning har jag inte längre någon anledning att varken äta för två eller äta ofta. Jag var helt enkelt tvungen att tänka om och minska mina portioner.

Det andra jag tänker på är att ta lagom med mat och sen INTE ta om.

Sedan har jag börjat äta två ägg och frukt till frukost varje dag. Tycker om kokt ägg o det funkar för mig (ett tag var det hemmagjord chokladdryck med grädde och flera mackor med massa ost på).

Det sista jag tänker på och ett av det viktigaste är att röra på mig (promenader med lillsessan). Supermysigt och nyttigt.

Dessa superenkla förändringar har fått igång min motivation:-)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lidl Singer Overlock billig prisvärd eller dålig?

Bygga in ovanmarkpool, Bestway Power Steel

Sy babymössa mönster