Feber, ska båda barnen vara hemma?

Sjukstuga här hemma... 

Ligger i vår stora säng med två små hjärtan. Lillprinsen har över 39 i feber och lillsessans mår bra men sover med oss. Vill alltid ha barnen nära när de är sjuka och antingen får de sova hos oss eller så sover nån av oss på madrass i deras rum. Inatt får pappa ta lekrummet.

De ringde från förskolan och när pappa hade hämtat dem hade han hög feber. Nu kör vi hemmamys några dagar...
Så gör vi, även om lillsessan är frisk så håller jag henne hemma.

Alla gör olika. Tycker det här kan vara ett ämne som kan leda till diskussioner i sociala media. Frågan hur man ska göra? 
Jag tycker inte det finns något rätt eller fel där. Det beror helt på vad det är för sjukdom man är hemma i. Är barnet hemma för något som är smittsamt som magsjuka och som drabbar många familjer så är det ju solklart att man är hemma med alla barnen.!!
När lillprinsen haft feber eller försämrat allmäntillstånd så har lillsessan fått gå till förskolan någon dag av sjukdagarna för att hon velat det. Så det beror på situationen. Men oftast vill jag vara hemma med dem, mest för att jag vill ha sovmorgon med morgonmys. Det har båda barnen behållning av!

Nu är lillsessan nöjd med att få vara uppe extra länge med en Ipad medan jag har koll på den lille febriga prinsen.

Hoppas det vänder snart, blir alltid så orolig när någon av dem är sjuka...
Somnar med feber termometern bredvid mig........


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lidl Singer Overlock billig prisvärd eller dålig?

Bygga in ovanmarkpool, Bestway Power Steel

Sy babymössa mönster