Vedeldning

Den kalla årstiden är här och nu är vi igång och eldar igen💙

Har precis bäddat ner mig i soffan igen. Jag var ute och tände i kaminen och tände en eld. Det blåser kallt ute och det är dags att stänga av elen och gå över på ved uppvärmning.


Lillprinsen har fortfarande feber och vi får vara hemma veckan ut. Hoppas det blir bättre till helgen!!

Ute i hönsgården pickar hönsen bland alla löv som blåst ner från syrenbuskarna, där under finns alla möjliga godsaker att gräva upp. I hönshuset är det dags att förbereda för vintern. Jag har snart slut på halm och jag tänkte testa att strö med kutterspån som underlag. Hoppas kunna hålla rent i det och få bättre stallmiljö. Mer om det kommer snart i ett i lägg.


Nu tänder vi ljus och myser i soffan med en saga, två små troll och jag❤️❤️




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lidl Singer Overlock billig prisvärd eller dålig?

Bygga in ovanmarkpool, Bestway Power Steel

Sy babymössa mönster