Spån I hönshuset

Härlig doft hos hönsen... 

Idag har jag storstädat hos hönsen. Ett hönshus blir väldigt dammigt och idag har jag sopat alla väggar, all inredning och golvet. Allt halm har städats bort och de har fått nya sittpinnar!! Istället för halm har de fått kutterspån som underlag. Jag har alltid haft halm men doften av det nya kutterspånet har fått mig att gilla mitt beslut redan ☺️

Jag köpte 4 balar och trodde att jag skulle få anv minst tre. Till min förvåning behövde jag bara anv en. Ändå fick de att tjockt lager. Nu är tanken att jag med spade ska de de flesta bajsarna så spåret håller länge och vi ska slippa en massa under fötterna. Blev som stora kakor när det fastnade i hallen och hoppas slippa det nu.

Hönsen var lite skeptiska men jag hoppas de kommer trivas med det nya underlaget!

Spånbalar
Rent å dammråttor (ja, utom tunnlocket då, det sticker lite i ögat måste jag säga☺️) 
Härligt fräscht 
Nya sittpinnar över bajsbrädan
Fabian var först in på inspektion
Australorperna tyckte det verkade läskigt, till och med farligt!!!! 
Härligt, längtar redan till öppning im bitti! ☺️

Blir lite sugen på ny ras, det har grott i mig i några veckor......
Får se hur det kommer gå med det, kanske ska starta kläckaren igen☺️

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lidl Singer Overlock billig prisvärd eller dålig?

Bygga in ovanmarkpool, Bestway Power Steel

Sy babymössa mönster