Favoriten gånger två

En vän på jobbet sa en smart sak till mig om favoriter. Att om lillsessan någon gång får en favoritsak att sova med så skulle jag passa på att köpa två av det innan det går ur sortiment i affären. Det var smart sagt och ser ut som jag måste göra just det.

Lillsessan fick den här söta musen av sin moster när vi var på ikea för ett tag sen och det verkar som att hon har börjat somna med den. Kan vara så att det är dags att köpa nummer två av musen så jag kan varva mellan dem och se till att den blir tvättad då och då!:-) Musen döptes till Muselina och den är ju så söt.




Har tom gjort om texten till sången:

Pippi Långstrump heter jag, alla tiders vet ni vad
singelingelullanlej......

Vi sjunger:

Muselina heter jag, alla tiders vet ni vad
singelingelullanlej (x2)
Å en  röd och prickig klänning jag har
singelingelullanlej (x2)
Å på huvudet en krona av guld jag har
singelingelullanlej (x2)
Tjohej

Tror jag är lite väl rolig ibland men lillsessan älskar när jag sjunger och dansar medan jag lagar mat i köket. Idag började hon härma mig genom att börja rocka hon med. Hon vickade på höfterna och svängde med armarna i en väldig fart, så himla gulligt, mamma kunde inte sluta skratta (pappa filmade)....:-)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lidl Singer Overlock billig prisvärd eller dålig?

Bygga in ovanmarkpool, Bestway Power Steel

Sy babymössa mönster