Snart är julen äntligen här

Insåg idag att det är 1:a advent nästa helg och att det är massor som behöver göras. Jag började med att inventera bland alla julsaker i garderoben på ovanvåningen medan lillsessan tog sin eftermiddagslur. Hittade några söta snögubbar som längtade efter att få titta fram ur lådan. Hittade även den här underbara boken om tomtar i bokhyllan som jag bara måste visa.

                 Tomteboken och snögubbarna som hoppat upp ur lådan                   
Boken handlar om tomtar och deras levnadssätt och om människornas skeptiska tro på tomtarnas existens. Men som det förklaras så bra i boken: "man kanske inte ser dem i skogen, men det betyder inte att de inte står där i alla fall".

Supermysig bok:-)

Efter lite julinventering började jag fundera på lite bak och att även att skafferiet i köket måste inventeras. Snart är det dags att köpa saffran till lussebullebaket och choklad och nötter till julgodiset.

Julpyssel kommer också att finnas med på min lista och imorgon ska jag och lillsessan ta en promenad i skogen för att samla kottar och annat fint att dekorera inne med.

Längtar efter snön nu:-)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lidl Singer Overlock billig prisvärd eller dålig?

Bygga in ovanmarkpool, Bestway Power Steel

Sy babymössa mönster