Musik, minnen o känslor

Tycker det är häftigt hur musik kan ta fram olika känslor som är kopplade till vissa minnen. Lyssnade på Evenescence häromkvällen och jag mindes tillbaka hur jag spelade deras skiva i bilen och på alla mina fester i min första lägenhet. Jag och min man lyssnade på dem mycket när vi hade träffats.
Det är så häftigt hur man rycks tillbaka i tiden och kan minnas precis vad man tänkte och kände då. Kom att tänka på hur vår historia började:

Kom hem till syrran efter en lååång dag på jobbet och hon låg i badet och hade partymusik på högsta volym. Jag hade inte tänkt gåut då jag varken hade smink, sprit eller snygga skor me, men syrran övertygade mig om att det skulle gå ändå och att hon hade allt jag behövde. Vi vred upp volymen och började,dricka vin och gick sen ut till Bogrens.

Jag gick ut i syrrans smink, hennes lånade skor och en topp jag inte gillade som jag hade i lilla väskan. Den kvällen träffade jag min underbara man och vi dansade till Evenescences, My Immortal på boghrens.

Resten är historia.....:)

Tack syrran för att du drog ut mig på krogen den kvällen!!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lidl Singer Overlock billig prisvärd eller dålig?

Bygga in ovanmarkpool, Bestway Power Steel

Sy babymössa mönster