Sjukskriven och vila

Idag har hela förmiddagen tillbringats på förlossningen och som tur var mådde bebis bra och inga tecken på prematur förlossning, men för att hålla det så måste jag vila och se till att inte få mer sammandragningar, vilket jag får direkt jag är ur sängen... Nu måste jag vara rädd om mig och bebis!! Som läkaren sa:
- du får välja om du vill ligga i sängen, i soffan eller trädgården, men vila måste du!!

Så följande veckor (blev sjukskriven på heltid till mitten på juni) blir det hemma och ta det lugnt!
Har redan fått ringa och avanmäla mig från trädgårdskursen och den hade jag sett sååå fram emot!!!! Får ta den nästa år istället:-) Bloggen kommer nog bli min räddning framöver och nu kommer jag hinna vila upp mig rejält inför nästa bebis, inte helt fel:-) Nu får jag se till att sköta mig och jobba för att inte besöka förlossningen förrän om tidigast 9 veckor, (är då i v 38)!

Jag som är så van vid att ha tusen bollar i luften och massa projekt på en gång, nu får jag lära mig något nytt, ta hand om mig själv och dra ner på tempot:-)

Nu sova:-)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lidl Singer Overlock billig prisvärd eller dålig?

Bygga in ovanmarkpool, Bestway Power Steel

Sy babymössa mönster