Köttbullar i tomatsås Mjölkfritt Lchf

Mammas köttbullar😊

Här kommer lite middagstips igen.  Gjorde så goda hittepåköttbullar i tomatsås med pasta. Bäst att dela med mig och publicera innan jag glömmer hur jag gjorde:-)

Köttbullar:

1000g nötfärs
1 halv lök riven
2 små vitlök,  rivna
3 ägg
1 halv grönsaksbuljong (gelé) upplöst i ca 1dl vatten
Salt,  peppar,  vitpeppar
(Persilja hade passat bra om jag haft det hemma)

Jag rullade extra stora köttbullar och brynde dem i gjutjärnspannan. När alla hade fått fin färg gjorde jag såsen i samma panna.

Tomatsås:
Halv gul lök riven och fräst i smör (mjölkfritt)
1 tetra passerade tomater
Halv köttbuljong (gelé)
Salt,  peppar,  vitlök
En skvätt kikkoman soja
En skvätt worcestershire sås
Lite vatten om det behövs.

Sedan fick alla köttbullar bubbla i såsen tills de var helt klara:-)





Kommentarer

Anonym sa…
Hej!
Det ser väldigt gått ut och jag ska laga det med.
Kram! MM

Populära inlägg i den här bloggen

Lidl Singer Overlock billig prisvärd eller dålig?

Bygga in ovanmarkpool, Bestway Power Steel

Sy babymössa mönster