Hallen

Lillprinsen får eget:-)

Har funderat i några veckor nu att det vore dags för lillprinsen att få ett eget rum. an äter fortfarande på nätterna men, bli lätt väckt av mannens ringsignal på larmet och av lillsessan när hon kommer på nätter eller morgnar. Tänkte ge hallen på övervåningen en chans:-). Från början var tanken att lillprinsen skulle flytta in i sovrummet som lillsessan sover i. Det är barnens sovrum, men eftersom lillsessan har så många småprylar i rummet så kanns det inte riktigt som en bra idé. Vi har ju rensat lekrummet på nedervåningen på småsaker som kan stoppas i munnen och allt det är på övervåningen i lillsessans rum. Då kom jag på att spjälsängen kunde stå i hallen sålänge och att vi kunde göra en liten sovhörna där.

Just nu har jag bara tagit saker vi har hemma för att testa om det blir en bra lösning. Blev ju faktiskt ganska mysigt:-). Jag ska sy en vimpel till lillprinsen, precis som lillsessans men i andra färger. Får ta lite stuvbitar från tyg som ligger kvar från babynesten:-) Ev kan jag sy en avskärmning med tyget från IKEA.....

Vi får se hur han trivs där, premiär inatt:-) Å min lilla kille börjar bli stor, känns lite konstigt och tomt när sängen inte längre är bredvid min säng. Kommer ihåg hur jag njöt av att få ställa in den där igen. Längtan efter bebis...., men nu börjar ju min bebis bli stor och det är ju hans bästa som är i fokus:-) Lillsessan flyttade in till sitt rum när ho var 6 månader så det är dags! Känns bra eftersom nu kommer lillsessan se att lillebror också har ett eget ställe. Jag har alltid varit lite orolig för att hon känt sig utanför när vi tre sovit i sovrummet och hon i sitt rum. Men hon har aldrig visat tecken på att hon skulle känt så och hon har också alltid fått komma in till oss när hon velat....

Ska bli spännande att se hennes reaktion när hon kommer hem från förskolan:-)

Hippas på en bra natt!!!!:-)



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lidl Singer Overlock billig prisvärd eller dålig?

Bygga in ovanmarkpool, Bestway Power Steel

Sy babymössa mönster