Barnmat 1år

Thaimat till lillprinsen

Idag äter lillprinsen Thai kyckling till middag.  Receptet är hämtat från Den goda barnmaten och är en finfin rätt med mycket smak och är helt mjölk och äggfri. Man styr själv hur mycket det ska smaka och anv de kryddor som barnet tycker om.  Lillprinsen älskar när det smakar mycket så jag tror det kommer gå hem☺

Ingredienser :

1 Kycklingfilé
Morot
Stjälkselleri
Fänkål
Ärtor
Broccoli
Vitlök
Ingefära
Paprikapulver
Koriander

Så här gjorde jag:

Allt hackade jag upp i fina små tuggbitar. Det kan hända jag får köra i mixer då lillprinsen gillar det bättre, men vi tränar på att tugga med de två tänderna han har❤.

Stek vitlöken lätt,  sen i med kycklingen i pannan och krydda med paprikapulver, fräs en stund. Sen i med alla grönsaker och på med 1 dl vatten och 1 dl havremjölk (tog det jag hade hemma,  annars ska det vara kokosmjölk). Riv över lite ingefära och krydda med Koriander. Låt puttra under lock i ca 15 min.  Avsluta med kokosolja (kolla länken varför det är nyttigt).
Servera m ris.





Kommentarer

Krissie sa…
Ojojoj, det blev en storfavorit 😀

Populära inlägg i den här bloggen

Lidl Singer Overlock billig prisvärd eller dålig?

Bygga in ovanmarkpool, Bestway Power Steel

Sy babymössa mönster