Mjölk och äggfria pannkakor

Mums till barnen 

Ikväll testade jag att steka äggfria och mjölkfria pannkakor då lillprinsen är allergisk och jag blev positivt överraskad. De smakade riktigt bra☺

Recept:

2 1/2 dl havremjölk
2dl mjöl
1 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker
1 msk kokosolja
1 msk rapsolja

Rev en halv banan på finaste sidan på rivjärnet. Först mixade jag banan,  mjölk och mjöl till en jämn smet,  sen mixade jag i resten.

Som tillbehör hade jag hackade jordgubbar som vi hade i frysen från sommarens plocka. På det grovriven banan.

Båda barnen mumsade i sig fort☺
Skönt att vi inte behöver vara utan pannkakor,  dessa goda kommer jag absolut göra flera gånger!



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lidl Singer Overlock billig prisvärd eller dålig?

Bygga in ovanmarkpool, Bestway Power Steel

Sy babymössa mönster