Kiosk och en alldeles egen trädgård

Trädgårdspyssel i det vackra vädret

Dagen har bjudit på helt fantastiskt väder med skön värme,  känner hur huden hettar från dagens solning (eller rättare sagt, blivit solbränd när jag rensade ogräs ☺).

Lillsessan fick en egen liten trädgård som hon säger,  som hon ska få sköta.  Mormor har planterat blommor till henne som jag nu gjorde iordning till henne vid altanen. Hennes trädgård har också ett fågelbo med vatten till fåglarna. Hon tycker verkligen om blommor och kan riktigt njuta av alla färger,  dofter och hon plockar gärna buketter som hon vill ha på bordet..,  så härligt.  En trädgård passar henne så bra❤




Sen kom mammas kreativa sida fram och snabbt hämtade jag lite enkla tillbehör och trollade fram en kiosk.  Lillsessan leker ofta att hon säljer hamburgare,  glass och godis under rutschkanan. Så då klurade mamma ut lite idéer ☺

Silvertejp,  snöre,  sax,  gammal kudde, stubbe och vaxduk var allt som behövdes.


Klädde kudden så den kan få stå ute även i regn. Gjorde vimpel och hämtade lite smått och gott från gömmorna här på gården.
Tadaaa☺
Nu kan hon sälja och Lillprinsen kan köpa och jag med såklart,  jag sitter ju på pengarna☺




Sen kom Lillsessan på att hon ville ha en duk och en dörr med! Lätt,  fixar jag☺
Sen fick hyllan en duk också...




Kom och köp!!!


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lidl Singer Overlock billig prisvärd eller dålig?

Bygga in ovanmarkpool, Bestway Power Steel

Sy babymössa mönster