Namngivning

Lillprinsens namngivning närmar sig

Inbjudningskorten är klara,  det mesta av porslinet är inhandlat,  dekorationerna är inhandlade och kvar på listan är maten, dricka, ballonger och silkespapper till bollar som dekoration. Sen ska vi börja planera upplägget och börja förbereda på gården. Vi kommer köra hyfsat samma koncept som på Lillsessan namngivning.  Vi håller en egen komponerad ceremoni på altanen hemma, fixar maten och fikat själva och håller det enkelt och personligt.  Vi kan planera dagen helt efter våra önskemål och vi får fira Lillprinsen med vänner och familj.  

Sytok som jag är så har jag nu handlat in allt tyg som behövs för våra kläder och nu börjar det ju brinna i knutarna. Är lite orolig att jag planerat för mycket så jag drar på mina syprojekt,  men snart måste jag börja om jag ska hinna klart.  Lillprinsen ska få en skjorta och en byxa.  Lillsessan och ja ska få var sin klänning i matchande tyg. Pappa ska få slips och näsduk i samma tyg som lillprinsens kläder.  Puh,  måste verkligen börja nu.... ☺❤❤❤





Jag känner mig så nöjd med allt porslin från Ikea.  Nu har jag ordentligt hemma till alla kalas och firanden☺



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lidl Singer Overlock billig prisvärd eller dålig?

Bygga in ovanmarkpool, Bestway Power Steel

Sy babymössa mönster