Blåbär

Redan?? 

Som jag brukar skriva så är hösten min absoluta favoritårstid. Tror jag började uppskatta den när vi flyttade ut på landet eftersom vi bor så mitt i skog och natur som vi gör!!! Blåbär, hallon, svamp, alla skogens färger och sköna skogspromenader finns bokstavligt runt hörnet.

Jag var ute på cykeltur med barnen i förrgår (tror cykelturerna är deras bästa aktivitet ute) och vi hittade mängder med blåbär. Skogen luktar fukt och regn och den där känslan av höst kom över mig. Redan?? Tempen ligger på ca 19 grader och ingen värme direkt. Igår tvingade vi upp poolen i hopp om sommar. Kommer njuta så av alla skogspromenader med blåbär, lingon och svampplockning men den ska inte komma än. Den välkomnar jag alltid i slutet på sommaren när vi badat färdigt i poolen.

Barnen blev så lyckliga över alla fina bär så vi ska plocka fram bärplockare och ge oss ut idag. Bären är ju lyxigt goda! En blåbärspaj funkar ju finfint☺

Nu har vi börjat med listan på sommarmys:

# Glass på moster Elins
# Jordgubbsplockning
# Cykelturer
# Bad på stranden längre bort på vägen
# Båtturer
# Utflykter

Idag blir det blåbäesplock och grabbarna fortsätter med huset,  hejja hejja☺




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lidl Singer Overlock billig prisvärd eller dålig?

Bygga in ovanmarkpool, Bestway Power Steel

Sy babymössa mönster