Småbarnslivet i ett nötskal

Idag 

Barnen badar även när vädret är åt det sämre hållet. Är poolen framme så bjuder den in till bad helt enkelt ☺. Dagen började med bad och lek med bubbelkanonen. Det blir många bubblor☺. Under dagen har mannen målat färdigt huset med falufärg och jag har börjat måla fönster och foder. Im fortsätter jag med fönster och mannen med gavlar. Blir så fint💜☺

På kvällen wokade mannen ute igen och barnen tittade på. Det har varit mycket utelek. De har cyklat,  badat, lekt i kiosken, blåst bubblor och grävt i sanden. Jag fotar ju mycket och jag försöker få fånga de där underbara ögonblicken då båda myser, skrattar, busar och utstrålar ren kärlek och lycka. Sen är det så typiskt många gånger när jag slänger fram kameran och fångar ett fint ögonblick så varar det några sekunder så rasar allt och känslorna flödar, någon blir ledsen, arg eller upprörd över leken. Måste ju lyfta livets alla fantastiska nyanser. Vi har också de där stunderna när båda är missnöjda, bråkar, retas och inte lyssnar. Hur mycket jag än medlar, förklarar och försöker trösta så blir det inte bra. Då är det verkligen en prövning att vara förälder. Att försöka behålla lugnet och göra så bra som möjligt är svårt. Mina ungar är så fantastiska syskon och de visar sån otrolig glädje och kärlek för varandra! Jag älskar varje stund med dem och semestern är helt underbar för vi får tillbringa så mycket tid tillsammans 💜💜💜
Mamma älskar er!!!! 

Nu ser barnen fram emot att åka till Bamses värld och im blir det nog en tur till Hjo med lek i parken och glass på Elins☺

💛SOMMAR💛






Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lidl Singer Overlock billig prisvärd eller dålig?

Bygga in ovanmarkpool, Bestway Power Steel

Sy babymössa mönster