Kolmården och Bamse

Vilken härlig dag☺

Äntligen skulle barnen få träffa Bamse! Lillsessan hade ju tävlat om att få komma till Bamses värld och få träffa Bamse. Hon vann ju inte och blev så besviken... Då ville vi överraska henne med att få åka dit ändå och hon blev överlycklig💛💛💛!

Vi fick köra hemifrån tidigt, vi hämtade goa moster E och tre timmar senare var vi där. Vi stannade i hamnen några minuter innan för att fylla på med lunch och för att vara ordentligt mätta. För jag förstod att när vi väl skulle komma in så skulle det inte finnas någon tid för mat inte ☺.
Vi hann så mycket mer än jag trodde vi skulle göra och barnen orkade länge.

Vi började med lite berg och dalbanor, lillsessan åkte delfinexpressen med pappa och jag och älsklingen fick åka Wildfire, lätt den grymmaste berg och dalbanan jag åkt. Har dock inte åkt Helix på Liseberg än, men jag tycker träbanor är häftigare än vanliga. Det var superskoj, tack vare moster E så kunde vi prova tillsammans ☺. Sen var det dags för delfinshow och måste tipsa om förhandsbokningen på föreställningen!! Det var så smidigt att gå förbi den extremt långa kön och gå in och sätta sig. Perfekt eftersom barnen slapp vänta. Det blir så mycket kö ändå en sån dag.

Så vackra djur, delfinerna och jag förälskade mig helt i dem. Barnen satt som klistrade på sina platser hela showen.
Sen var det raka vägen till Bamses värld där vi kom perfekt i tid till föreställningen☺. Vi fick krama Bamse och Vargen.

Sen kom regnet och det öste ner i en hel timme. Som tur var hann vi få platser under tak i Farmors Kök där barnen fyllde på med Farmors köttbullar💜

Sen blev det mer åk och lite shopping i leksaksaffären.. Barnen gillade att åka båda två, de är som sin pappa, de garvar hela turen igenom☺☺☺☺💛
Jag är mer skraj och klamrar mig fast vid mitt bälte, sen efter turen är jag kaxig en stund tills det är dags att åka igen ☺

Vi hann med Bamses Värld bra och några dunderhonungsburkar senare hade vi krafter kvar att titta på djur jag och syrran kunde åka Wildfire igen, hon älskade sen med☺☺☺
Vi avslutade med en safari tur i linbanan som tog med oss över parken och vi såg många fina djur bla lejon, zebror, giraffer, bison, antiloper och lillprinsens favoriter ankor och en traktor som matade djuren💜

Idag har vi varit sega och tagit det lungt efter en dag full av äventyr 💛






Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lidl Singer Overlock billig prisvärd eller dålig?

Bygga in ovanmarkpool, Bestway Power Steel

Sy babymössa mönster