Trolldeg

En regnig dag

Regnet öste ner igår och den där känslan av att krypa ner i soffan under filten med en spännande bok infann sig.. Eftersom den möjligheten inte existerar när man har små hemma fick jag bara njuta lite av känslan jag fick.



Istället bestämde jag mig för att det var en perfekt bakdag. Barnen behöver lite saker att leka med till deras kiosk så då är det perfekt med trolldeg. Vi skulle baka, torka och måla kakor som de kan ha i leken. Men baket gick sådär eftersom saltet var slut. Med två barn iklädda förkläden var det vara att styra om det till muffins och jag kan ju säga att de inte blev besvikna☺

Vi får köra lite trolldeg idag efter frukost istället. Det ser ut att bli en fin dag och medan vi leker ute kan det få torka ☺
Häng med.....

Recept:

1dl vatten
2dl mjöl
1dl salt
1msk olja

Vi blandar ihop och börjar skapa. Sen får det stå i ugnen i en timme på 100 grader. Ytterligare torkning över natten! Sen är det bara att måla ☺


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lidl Singer Overlock billig prisvärd eller dålig?

Bygga in ovanmarkpool, Bestway Power Steel

Sy babymössa mönster