Jag syr en tröja

Lillprinsens tur

Nu har lillprinsen fått en kung Julien tröja. Sömnaden går långsamt just nu eftersom det är så mycket annat som ska hinnas med under en dag med jobb, familj och gård med höns och katter❤😊

När jag väl börjar tar det inte mer än en timme från att jag ritar ut mönstret till att tröjan är klar att användas.

"Så sätt igång och sy mamma, medan barnen fortfarande blir så glada❤"

Så här blev resultatet på just denna tröja:
(mönstret är ur Ottobre 6/16)

Mönsterdelar till tröjan

Kung Julien tröja, lillprinsens
Så här blev lillsessans klänning/långtröja:

Kung Julien klänning, lillsessans 
Här kommer en tanke som slog mig. Tänkte att jag kunde spelat in när jag syr som en liten tutorial på sömnad, teknikerna jag använder och tips jag kan dela med mig av. Skulle detta vara till nytta för någon kanske? Kommentera gärna om detta skulle vara något intressant😉

Trevlig kväll!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lidl Singer Overlock billig prisvärd eller dålig?

Bygga in ovanmarkpool, Bestway Power Steel

Sy babymössa mönster